stock vector : Cute bee holding a heart

عسل به علت ترکیبات قندی به خصوص وجود گلوکز زیاد تاثیر بسیار مهمی روی عضلات قلبی و تحریک وتقویت آن داشته ، باعث گشاد شدن رگها ، فشار خون را تنظیم و از سکته قلبی جلوگیری میکند ؛ به واسطه وجود دیاستاز ( آنزیمها) باعث هضم چربی های اطراف قلب میشود . بنابراین توسیه میشود افراد میانسال به بالا که دچار بیماری دیابت نیستند هر روزهنگام بیدار شدن ، یک قاشق چای خوری پر،عسل را با نصف استکان آب چوشیدهء ولرم مخلوط نموده و بنوشند. افزودن عرق بادرنگبویه نیز توسیه شده است .

بیماریهای قلب و عسل

   روشهای درمان

برای تقویت قلب از روشهای زیر استفاده می شود :

الف-پودر بالنگ تقویت کننده قلب می باشد بخصوص اگر با عسل پرورده شده باشد.

ب-تئوبالد (theobahd) پژوهشگر روسی می گوید : در تمام مواردی که درمان با قدرت کار قلب بستگی دارد در کنار درمان با دیژیتالین(گل انگشتانه) نباید عسل طبیعی را که ذاتأ کار قلب و تغذیه آن را بر می انگیزد فراموش کرد.

   گل انگشتانه دارای الکالوئیدی به نام دیژیتالین است که این ماده بهترین داروی قلب بوده و تا کنون هیچ نظیری نداشته است. دیژیتالین فرکانس طپش قلب را تنظیم و در بیماران قلبی که از خیز قلبی رنج می برند مؤثر می باشد . از مصرف این گیاه در خانه باید مطلقأ خودداری کرد چون سمی است و باید از داروخانه تهیه شده و با تجویز پزشک مصرف گردد.

درمان تصلب شرایین با عسل

اگر عسل با آب پیاز خورده شود داروی خوبی علیه تصلب شرایین(سختی دیواره سرخرگها)و از همه مهمتر برای درمان سخت شدن سرخرگهای مغز انسان سودمند است.

درمان کم خونی با عسل

   خوردن عسل با آب سبزیها(تره ، هویج ، ترب سیاه ، چغندر ، ترب دشتی)داروی مؤثر در بیماریهای کم خونی است.

درمان فشار خون با عسل

   خوردن پیاز پخته با عسل اثر کم کننده فشار خون دارد.

بعد از حجامت (خون گرفتن) فصد (زالو انداختن) خوردن عسل بسیار نافع است.