امام کاظم (ع) می فرماید خوردن عسل شفای هر دردی است . کسی که آب پشتش (نطفه) متغیر شود یعنی کم و غیرعادی شود شیر و عسل برای او سودمند است.

عسل غذایی است مقوی ، نیرو بخش ، محرک قوه باه و در درمان انواع ناتوانی های جنسی تاثیر بسزایی دارد چه به تنهایی مصرف شود و یا همراه با سایر غذاهای داروی مورد استفاده قرار گیرد و از این نظر خواص آن بر همگان روشن است و لازم است به چند مورد آن اشاره گردد :

درمان انواع ناتوانی های جنسی با عسل

روشهای درمان

الف-در درمان انواع ناتوانی های جنسی (کندی و سستی نعوظ وغیرو) عسل و زنجبیل مؤثر واقع می شود . مصرف زنجبیل برای هر وعده 5 گرم (یک قاشق چای خوری) است.

ب-مقداری نخود را در آب خیس کرده و به صورت خام تناول نمایید و آب خیسانده آن را با عسل مخلوط نموده و بنوشید و چند روز متوالی ادامه بدهید جهت درمان ناتوانی جنسی مؤثر است.

ج-مصرف پودر ریشه بابونه با عسل زیاد محرک قوه باه است.

د-مغز گردو را کوبیده و با عسل مخلوط نموده و میل نمایید جهت تقویت قوای جنسی بسیار مؤثر است به علاوه برای تقویت اعصاب و فربه نمودن بدن هم بسیار نافع می باشد.

ه-خوردن آب هویج مخلوط با عسل مقوی باه وبرای تحریک کردن کبد و روده ها مؤثر است.

و-کسانی که مبتلا به ضعف قدرت تناسلی ، سرعت انزال و یا عدم نعوظ هستند اگر به مقدار 2 جو مومیایی را در 40 گرم عسل حل کرده ومیل نمایند و سه روز ادامه دهند  به حد اعلا از این بابت تقویت خواهند شد.

مومیایی دارویی است کمیاب و ذیقیمت ودر مداوا سریع الاثر . بهترین نوع مومیایی آن است که از کوههای استان فارس بدست می آید هم خوراکی است وهم به صورت ضماد بکار می رود.

افراد مسن که به ضعف قدرت باه مبتلا هستند روغن زیتون عتیق را با عسل از هر کدام 75 گرم مخلوط نموده سه روز بخورند یا یک قاشق چای خوری پودر تخم شلغم را با عسل روزی سه بار میل نمایند.

درمان خستگی جنسی با عسل

خوردن یک لیوان شربت آب لیمو با عسل پس از هر آمیزش جنسی بسیار مؤثر واقع می شود و مقداری از انرژی از دست رفته را جبران می نمایند. آب لیمو باید خالص و تازه باشد . چه بهتر که در خانه لیمو ترش تازه آماده باشد زن و مرد هر یک ، نیمه ای از یک لیمو ترش را در یک لیوان آب بچکانند و با عسل  بیامیزند و سپس بنوشند.

 درمان سستی کمر با عسل

روشهای درمان

الف-روزی یک زرده تخم مرغ را با یک قاشق غذا خوری عسل مخلوط نموده و در لیوان آن قدر به هم بزنید تا مانند خمیر شود آن را صبح ناشتا میل نمایید.

ب-تخم مرغ و خرما را در روغن زیتون سرخ کرده و عسل به آن افزوده شود و میل نمایید.

ج-حلوای نرم که از عسل و آرد گندم و زعفران تهیه شود بسیار نافع است.

د-عود صلیب(احمد و محمود) دو دانه که تقریبأ به وزن 40 گرم باشد بجوشانید و پس از صاف کردن با 250 گرم عسل مخلوط کرده روزی یک قاشق غذا خوری صبح ناشتا وشب قبل از خواب میل نمایید ، آن بسیار مفید خواهد بود.

جهت ازدیاد نطفه عسل مصرف کنید

حضرت علی (ع) می فرماید شیر و عسل مواد حیاتی را در نطفه تقویت می کند آنان که از نعمت فرزند محرومند سزاوار است از شیر و عسل آمیخته به هم بنوشند.

خوردن آب پیاز با عسل  به نسبت 1 به 2 در وقت خواب یک داروی ساده و بی نظیر در ازدیاد نطفه است.